wtorek, 13 kwietnia 2010

Tatry (Jestřábí věž)



Na zdjęciu: Jastrzębia Wieża (2137 m)
zdjęcie pochodzi z tej strony

Jestrzębia wieża była po długi okres uważana za niedostępną, aż wyjście w roku 1880 udowodniło, że to jest możliwe. Wieża jest znana przede wszystkim dzięki licznym legendom i baśniom, które są z nią związane. Znajdziemy ją na końcu Karbunkulovego wschodniego grzbietu, który wychodzi z Belase wieże. Legendy mówią o cennym karubunkulu, który zdobił szczyt Jastrzębiej wieży. Dzięki tej legendzie, mnóstwo ludzi już zginęło tu podczas szukania tego drogiego kamienia.

(cytat stąd)

Tak więc wybrałam się na szkolenie alpinistyczne. 4 dni w słowackiej części Tatr i grupa niesamowitych osób :) Robiłam więcej wspaniałych rzeczy niż przez ostatnie pół roku razem wzięte! Wspinaczka w lodzie szczególnie mi się spodobała... może dlatego, że lód ma taki niezwykły, jakby hipnotyzujący kolor.
Przygoda, przygoda... mój pierwszy sukces w Tatrach: zdobycie Jastrzębiej Wieży, wszystko oczywiście dzięki genialnym prowadzącym, którzy naprawdę potrafią zarazić swoim niezwykłym zapałem, oddaniem całemu zespołowi i miłością do Gór.
Każdy taki wyjazd działa bardzo oczyszczająco na mój umysł, to znaczy pozbywam się wszystkich zbędnych emocji, jest tylko tu i teraz.

Straty ? Jako wybitnie utalentowana alpinistka zgubiłam telefon turlając się w śniegu :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz